Don't forget, Don't forget the Mexican Spices!

Mja, nu är vi officiellt igång. Första tillställningen var Taconight + miljömässa, som tidigare nämt.
Jag skulle nog säga att mattillfredsställelsen som vanligt var på topp, dock blev Moa och Emma "för mätta" - bullshit säger jag, ni fjompar er bara <3
Dessutom uppstod självklart mindre komplikationer vid inhandling av maten, då vi alla vill ha våran taco efter personlig smak. Vissa ansåg t.ex. att såsens beståndsdel inte var speciellt relevant för helheten - skandal säger jag då. Vissa ville dessutom fokusera mer på chips än sås, illa! Detta bidrog lite till att det blev en "dyr" taconight (enligt min mor då, som jag älskar och litar blint på ... 47 kronor, vad jag minns), men ack så prisvärt!

På en skala mellan 1-10 betygsätter jag kvällen:
Smaken: 8. För vissa var soyafärsen ett nytt inslag, smakade bra fast annorlunda. Redigt med krydda! För lite sås drar ned betyget - ! Dessutom lär väl hela temat andas lite mellanstadie? Men det gillar vi!
Konversationerna: 7+. Oh, kanske inte Kafka, men alltid ett nödvändigt informationsbyte. Trevligt sällskap!
Tacobordets olika beståndsdelar, tillräckliga tillbehör osv: 7. Mja, det var tydligen bara jag som ville ha sallad på taco? Underligt. Skulle nog säga att jag saknar ett alternativ till den klassiska taco-smaken. En maträtt som skulle kunna utvecklas mycket. Moz ville självklart ha vita bönor i tomatsås på bordet, vilket vi andra tyckte var märkligt. Men, hon gjorde minsan taberas på dom med, ALLT TOG SLUT!
Myspyset vaaa: 9. Jomen, som mr. M sade så gillade vi alla värdinnans ljusstake.
Klädseln: 6,5. Lite casual, men självklart passande för tillfället. Saknade stråhattar och mustascher! - .
Musiken: 7. Helst skulle vi nog gått in lite mer för temat, endast smöriga ballader och litesådär guitarpartymexican. Eller varför inte Real Groups "Chili con carne"? Okej, lite avlägset kanske, men jao. Dock var Regina våran stadiga ledsagare genom aftonen, en trevlig dam, som man kan beundra osvosv.

Ja jag kan ju fortsätta fjompa mig hur länge som heeelst! Hooola hotlatinoboys, nu ÄR vi redo för MEXICANARE all night lång. För att vara rookies så klarade vi oss finemangen. Dödstrevligt, raringar!

Gala och taconight!

Våran första tillställning är äntligen inplanerad. Raffinerande och spektakulärt kan vi meddela att lördagen den 8 mars har vi en heldag med klubben.

Vi erbjuder en gala i miljöns tecken, med uppträdanden från bland annat cirkusgymnasiet, musik framträdande, gästföreläsare och mycket, mycket mer. Infinn er på Värmdögymnasium klockan halv tre.

Efteråt avnjuter vi en gemensamt sponsrad middag i Mexicos tecken, taconight. Vem det blir hos och vilken tid kommer vi att diskutera och återkomma med.

Vill du något så tveka inte att ringa!

Välkommen!

Hejsan!
Detta är en blogg för medlemmar i klubben Klubben.

Här uppdaterar vi händelser som ska föra oss samman i en gemenskap och utveckla våra sinnen. För allas trivsamhet måste det skrivas på ett kontrakt som ger dig tillgång till bloggen, möten och tillställningar.

Mer information kommer snarast.

Pussar från två damer.

RSS 2.0